پیشنهاد سردبیر

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گفت: دو سال و نیم است که ۶۰ دوربین را برای پایگاه جنگل‌ها و مراتع خریداری کرده‌ایم ولی به علت نبود اعتبار برای نصب پایه‌ آن‌ها در انبار خاک می‌خورند.

دوربین های منابع طبیعی در انبار خاک می‌خورند/ پولی برای نصب نداریم

سرهنگ علی ملکی آهنگران اظهارکرد: ۵۱۰ دوربین را برای پایش جنگل‌ها و مراتع در سطح کشور جانمایی کردیم تا اگر دودی مشاهده شد، از طریق دوربین‌هایی که به سالن‌های مانیتورینگ وصل هستند بتوانیم به‌موقع برای اطفای حریق در عرصه حضور پیدا کنیم چراکه بیشتر اراضی تحت حفاظت سازمان منابع طبیعی شامل ارتفاعات و مناطق صعب‌العبور می‌شوند.

او تاکید کرد: حضور واحدهای گشتی منابع طبیعی در این مناطق نیازمند برخورداری از تجهیزات خاص و فناوری‌های نو مانند پهپاد و دوربین‌های قوی با چرخش ۳۶۰ درجه با قابلیت پوشش حدود ۵۰ کیلومتر  است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی افزود: تعداد کم و ضعیفی از این گونه تجهیزات در حال حاضر در برخی استان در اختیار داریم. به عنوان نمونه ۱۱ ریزپرنده در اختیار استان‌ها به‌ویژه استان‌های شمالی و برخی استان‌های زاگرسی است. برخی از این تجهیزات دچار مشکل شده است به‌گونه‌ای که هفت عدد  از آن‌ها در حال حاضر کارآمد است این در حالیست که برای هر شهرستانی‌ نیازمند این گونه تجهیزات هستیم بنابراین باید آن‌ها گسترش داریم ولی در حال حاضر اعتبار لازم را در اختیار نداریم. به دنبال افزایش تعداد تجهیزات و رساندن آن‌ها به سطح استاندارد هستیم.

او ادامه داد: دو سال و نیم است که ۶۰ دوربین را خریداری کرده‌ایم ولی به علت نبود اعتبار برای نصب پایه‌ آن‌ها در انبار خاک می‌خورند چراکه برای نصب پایه‌ها باید دکل‌های خاصی با ارتفاع دست کم ۱۲ متر نصب شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی به ذکر مثالی پرداخت و اظهار کرد: ما برای اطفای حریق ۴۱ پایگاه را در سطح کشور جانمایی کرده‌ایم. از این تعداد ۱۵ پایگاه اصلی است  که برای راه‌اندازی هریک از آن‌ها ۳۰ میلیارد تومان و برای هرکدام از پایگاه‌های فرعی دست کم ۱۵ میلیارد تومان  اعتبار نیاز است ولی در مجموع در در حال حاضر ۹ پایگاه فعال است.

ملکی آهنگران در پایان تاکید کرد: ما طرح‌های لازم در زمینه ارتقای تجهیزات حفاظت از منابع طبیعی را تدوین، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام و اعتبار آن‌ها را برآورد کرده‌ایم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.